یحیی ‌زاده از رسیدگی به عملکرد خبرگزاری ایرنا خبر داد:دعوت کمیسیون فرهنگی از وزیر ارشاد برای ارائه توضیح درباره عملکرد خبرگزاری ایرنا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از رسیدگی به وضعیت و عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی پس از اتمام بررسی لایحه بودجه 90 خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس قصد دارد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کند تا با حضور در این جلسه، به سؤالات نمایندگان در رابطه با عملکرد ایرنا پاسخ دهد.

"سید جلال یحیی زاده"  خانه ملت، با اشاره به انتقاداتی که از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) وجود دارد، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی در نظر دارد در اولین جلسه خود پس از اتمام بررسی لایحه بودجه 90، عملکرد و کاستی‌ها و ضعف‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی را بررسی و پیگیری کند.

نماینده مردم تفت و میبد با تأکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان ایرنا در برابر انتقادات مردم و مسئولان، تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی قصد دارد علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از رئیس و مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی دعوت کند تا پاسخگوی ابهامات و سؤالات نمایندگان مردم باشند.

یحیی زاده ایرنا را خبرگزاری رسمی دولت و نظام دانست و تصریح کرد: ایرنا همواره آیینه تمام نمای اخبار رسمی و دولتی ایران در دنیا بوده و جایگاه و اعتباری ویژه‌ای در میان رسانه‌ها داشته است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر ایرنا در حوزه انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دولت دهم همواره ولایت‌مدار بوده و شعار ولایت‌مداری داده است، بنابراین تحریف و دستکاری فرمایشات شخص مقام معظم رهبری از سوی خبرگزاری رسمی این دولت در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار دهم نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: هیچ کس حق تحریف سخنان مقام معظم رهبری را ندارد، بویژه ایرنا که خبرگزاری رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران است، مکلف است اخلاق رسانه‌ای و اصول صداقت و امانت داری را صد درصد رعایت کند و به دنبال تحریف و انعکاس اخبار نادرست نباشد.

یحیی زاده پیگیری وضعیت و ارزیابی عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی را وظیفه کمیسیون فرهنگی دانست و گفت: کمیسیون فرهنگی مسئولیت دارد تا دغدغه‌های خود، مردم و مسئولان را در مورد خبرگزاری ایرنا و عملکرد آن پیگیری کند و این مطالبه آحاد ملت از نمایندگان مجلس و بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا